Safire Mökki mainos

sunnuntai 17. heinäkuuta 2016

Kaikki yhes koos.... meriretki jatkukoon

Nasu tuli takaa Puhin vierelle.
- "Puh", hän kuiskasi
- " No mitä?"
- " Ei mitään", sanoi Nasu ja otti Puhin käpälästä kiinni.
- " Tarkistin vain että, olet siinä"
( Nalle Puh )

Nyt tätä kirjoittelen jo meidän reissumme neljäntenä päivänä. Linlosta lähdimme perjantaina melkoisen tyuulisena ja sateisena päivänä kohti Stora Halsötä. Onneksi tuuli tuli mantereen puolelta jolloin matka suijui lasten kanssa rauhallisemmin. Toki muutaman kerran aalto paiskautui silti Family Cruiserimme ylitse ja vettä löysi sisätiloihinkin. Lapset eivät juurikaan huomanneet merenkäyntiä kun pelasivat korttipelejään ateriossa. Toki ihan pienen hetken ajan kummipoikani sisko sanoi tulleensa avotilaan jotta voisi seurata merenkäyntiä. Perille tultuamme annoimme vaimon siskon perheen rantautua ensin jotta meidän olisi helpompi rantautua. Tämä oli turha varotoimenpide.
Meidän poika oli hoitamassa keulaköysiä ja neiti hoiti mallikelpoisesti perän kiinni. Stora Halsön satamassa ei tuullut yhtään joten nämä toimet saatiin hoidettua hienosti. Linlo _ Stora Halsö 8,62 mailia.
Illalla sitten olikin saunan aika. Ruuhkaa ei ollut ja pesuvettäkin saatiin sateesta johtuen hyvin.  Aamulla olikin tuulen suunta kääntynyt ja vesi oli noussut poluille.

Aamupalan jälkeen suuntasimme kohti Inkoota tarkoituksena tankata veneemme ja toiseen veneeseen haettiin jääkaapin täydennystäkin. Itse tankkasin yli 250 litraa dieseliä. Laskin että, säästi yli 50 € tankkaamalla tuota autojenkin käyttämällä asemalla verratttuna veneasemaan. Ensimmäisessä suunnitelmassa oli merkinta vaimon poimimisesta matkaan mukaan täältä. Mutta toisin taas eläme vei. Vaimo ja kummipoikamme äiti tulivatkin suoraan Elisaareen jossa meillä on perinteisesti ollut kahden yön pysähdys. On se kyllä mukava kun tuo vaimokin pääsi kanssamme lomalle.  Tälle pysähdykselle on monta syytä. Mielestämme Elisaaren palvelut ja luonto ovat todella mahtavia. Toinen syy on se että täältä pääsee Helsinkiin tarvittaessa töihin ja takaisin helposti. Myös tällä pysähdyksellä yksi käy töissä.
Stora Halsö - Inkoo - Elisaari 15,97 mailia.

Ja perinteisesti meillä sataa aina kun olemme täällä. Niin teimme tämänkin luontopolku kierroksen sateen aikana. Onneksi sade loppui iltapäiväksi ja pääsimme tekemään muitakin asioita.

Tälle kerralle poikkeuksena paikalle tulivat melontakeverimme osa autolla ja osa meloen. Heillä on kahden perheen reissu Hangosta Helsinkiin. Vuoropäivin vaihtuu melojat sekä lastenhoitovuorot. Ja tänään olimme varanneet heille saunan täältä Elisaaresta. Itse lämmitin ja piti ottaa tästäkin saunasta alkulöyly kuten vanha saunamajuri tekee...

Illal lopuksi nautimme lettuja grillikatoksen äärellä isolla porukalla. Sain taas ihastuttaa lapsia lettujen heittämisellä ja yksi melomalla tulleista isistäkiun heitteli lettuja oikein mallikkaasti. Kyllä voi elämä maistua hyvältä.