Safire Mökki mainos

tiistai 10. heinäkuuta 2018

Päiviä taas on mennyt monta....

"Well I found a woman, stronger than anyone I know
She shares my dreams, I hope that someday I'll share her home
I found a love, to carry more than just my secrets
To carry love, to carry children of our own
We are still kids, but we're so in love
Fighting against all odds
I know we'll be alright this time
Darling, just hold my hand
Be my girl, I'll be your man
I see my future in your eyes"
Lauluntekijät: Ed Sheeran
Kappaleen Perfect sanoitukset © Sony/ATV Music Publishing

Tätä laulua olemme kuunnelleet usein iltaisin. Tammisaaresta pääsimme vihdoin lähtemään kohti länttä. Vielä oli luvattu pohjoistuulta riittävästi mutta, silti päätimme käynnistää koneet. Seuraavaksi kohteeksi valikoitui meille jo tuttu Korsskär Rosalan läheisyydessä. Tiesimme täällä ankkurin pitävän hyvin ja saavamme keulan kiinnitettyä hyvin peruskallioon. Tämä olisi myös täydellinen paikka käyttää lankonkia. Koirien kanssa liikkuessa tätäkin arvostaa.  Matka Hangon ohitse ja läntisen selän ylitse sujui lähes aallottomassa kelissä. Väylää pitkin ajoimme pitkään mutta viimeiset mailit veneilimme itse karttaan piirtämääni väylää pitkin. Oli oltava tarkkana kun alueella on kohtuullisesti kareja odottamassa varomaton täällä veneilijä parkaa.... Onneksi pääsimme turvallisesti kohteeseen ja juuri ennen iltapalaa. Ilta oli kaunis emmekä katsoneet sääennusteita seuraaville päiville. Pettymys olikin valtava kun aamulla huomasimme sateen pieksevän kaunista vanhaa venettämme. Ja sadetta han sitten jatkuikin koko seuraavan vuorokauden. Ihan riittävästi sanoisin. Valitettavasti vettä alkoi jossain vaiheessa valumaan takakajuutassa sisään. Lapset olivat pettyneitä ja siirtyivät keulakajuuttaan pöydän päälle tehtävään punkkaan nukkumaan.

Siirtyessämme kohti seuraavaa  saarta ehdimme istuskelemaan kannella ja ihailla ohi lipuvia maisemista. Matkan varrelle jäi monen monituista saarta joissa olisi kiva pysähtyä jollain retkellä. Pikaisella pysähdyksiä Rosala TB kohdalla ostimme munkkeja sekä muutamia pakollisia elintarvikkeita. Matka jatkui ohi Kasnäsin kohti Dalskäriä. Meille paikka oli täysin tuntematon. Hämmästys oli suuri kun saavuimme perille. Jo saapuessamme huomasimme saaresta löytyvän hyvät palvelut. Oli grillipaikkoja, puuvarastu, puucee ja kävelyreitti ympäri saaren. Täälläkin saimme ankkurin hyvin pitämään pohjassa ja keulan sidotuksi peruskallioon köysillä. Lankonkia pitkin oli taas mukava kävellä rantaan. Täälläkin olimme kaksi yötä joten meillä oli aikaa tutustua saareen hyvin. Ja aikamoinen paikkahan oli kyseessä. Oli vedenalainen taidenäyttely ja kyllähän taidetta oli myöskin rannalla. Poika löysi ensimmäisen kasvon vesilätäköstä ja lähdimme katselemaan näitä naamioita yhdessä. Oli melkeinpä pelottavan näköistä kun sinua tuijottaa lätäköstä ilmeetön naama....

Lopulta oli tullut aika lähteä reissun ainoaan sovittuun tapaamiseen. Kipparinnan oli lähdettävä viikonlopulsi Vantaalle pelaamaan kanootti poolin  SM-viikon tapahtumaan. Tyttäremme ja vävymme tulisivat Turkuun autolla ja Kipparinna lähtisi autolla  kohti kotia ja pelejä. Olimme onneksi varanneet veneellemme paikan etukäteen. Turussa oli Ruisrock ja Merivoimien 100-vuotis juhlat saman viikonlopun aikana.  Vähän alkoi pelottaa paikkamme laiturissa. Olisiko täällä koko yön  ja vikkinlopun vauhti päällä sekä rannalla että vesillä. Onneksi kaikki olikin yllättävän rauhallista.  Meillä oli lauantaina aikaa kierrellä Aurajoen rantaa edestakaisin usean kilometrin verran. Kävimme kGAatsomassa Turun Tuomiokirkkoa ja toria.

Viikonlopun aikana kävelimme vähintään 15 kilometriä rannalla. Kävimme pitsalla, kaupoilla, kävelyllä, museossa jne. Ajelimme Förillä Aurajoen ylitse useasti ja kävimme tutustumassa Merivoimien aluksiin. Mutta Kipparinna tuli takaisin ja lomareissumme pääsi taas jatkumaan. Saimme myös viestin hyviltä kavereiltamme jotka kutsuivat itsensä kylään veneellemme.