Safire Mökki mainos

tiistai 4. kesäkuuta 2024

Kausi vauhdissa

Kesä on hellinyt veneilijää oikein kunnolla pitkään. Menneellä viikolla pääsin kaverin kanssa purjehtimaan kevyessä tuulessa. Ensin kryssittiin Espoonlahden läpi, Pentalan ohitse merelle kunnes tuuli päätti loppua. Takaisin sitten palattiin Kytön kohdilta moottorin avulla. Silti pientä ihmistä hymyilytti illan veneilyt. Ja aurinkoa sain taas enemmän kuin tarpeeksi.

Lauantaina pääsimme Kipparinnan kanssa kaksistaan purjehtimaan. Meidät oli kutsuttu tuttavien vene seuran saareen vieraaksi. Alkuun vähän moottorointia, keski matkasta ihan purjeiden avulla etenemistä ja lopuksi taas moottorin avulla eteenpäin. Tämäkin oli tosi mukava pätkä. Aurinko voiteiden riittävyydestä oli pidettävä huolta. Lauantaina kuulimme myös kaukaista tykin kuminaa....

Tässä veneseuran saaressa on paikoitellen jännän näköistä kalliota. Ihan kuin olisi mato kaivanut koloja tai olisin makaamassa laavakentällä.... Mikä kallio tekee näin? Onneksi se ei haitannut pötköttelyä kalliolla ja uimista viileässä ( +20astetta ) meressä.  Illalla pääsimme vielä todella hyvään saunaan josta jatkoimme uintia. Minustakin on kehittymässä pieni uimari.

Saunan jälkeen ruokailu paikalta saimme seurata sota-aluksen ohi lipumista. On noi kyllä vaikuttavan oloisia aluksia.

Aamulla hiukkasen myöhemmin nousimme ylös sängystä samaan aikaan kun tykistö harjoitteli. Hurjan vahvoja paukahduksia paine aaltoineen saavuttivat sataman veneet. Osa veneilijöitä eivät tienneet mitä tapahtui. Olivat lähes huolissaan näistä äänistä, mitä tapahtui......

Kotimatka sujui pelkästään koneella liikkuen. Tuuli oli liian hiljaista ja väärästä suunnasta ettemme viitsineet aloittaa kellumista purjeita ulkoiluttaen. Matka sujui nyt nopeammin kuin mennessä. Edelleen aurinkorasvaa meni runsaasti. Koti satamaan päästyämme pulahdimme mereen ja huuhtelimme päivän auringon pois ihoiltamme.

Tänä vuonna olemme jo purjehtineet useamman mailin ja päivän.....